Techbolaget Dashl fortsätter växa med nytt kapital

PRESSRELEASE – Stockholm 2019-08-19
On-demand skönhetstjänsten Dashl.se har fått nya investerare i bl.a. H&M-gruppens investeringsarm CO:LAB och Cristina Stenbeck samt fördjupar relationen med tidigare investerare som stärker upp sina andelar i bolaget. Ambitionen är att öka bolagets tillväxt, expansion till nya europeiska marknader samt stärka sin position som den naturliga go-to tjänsten för skönhetsbehandlingar.
Dashl är den digitala tjänsten som revolutionerat den svenska skönhetsbranschen genom att möta kunder där de befinner sig – i hemmet, på arbetsplatsen eller på hotellrummet. Bolaget har skapat en plattform som kopplar samman frilansande skönhetsstylister med konsumenter för direktbokning. Bakom bolaget står entreprenörerna Nina Akbari och Arbilina Nissan som 2016 lanserade Dashl för att demokratisera branschen och tillgängliggöra skönhetsbehandlingar för alla. Samtidigt skapar man fler arbetstillfällen för stylister som får möjligheten att styra sina egna tider och får schyssta arbetsvillkor.
För kunder på språng driver Dashl också sedan förra året fysiska beautybarer på utvalda platser i Stockholm där man har egna stylister anställda. Under hösten slår man även upp dörrarna till ytterligare en beautybar med utökade öppettider i flaggskeppsbutiken H&M Sergels Torg som öppnar på nytt.
“Vi är stolta över våra nya investerare och att ha ett globalt bolag som H&M-gruppen med på vår resa mot att bli allas digitala skönhetspartner. Det lyckade samarbetet med H&M-gruppen har lagt grunden till en långsiktig global expansion för Dashl. Genom nytt kapital och nytillskott bland ägarna får vi ytterligare kraft bakom vår vision att fortsätta utmana och digitalisera en uråldrig bransch och anpassa den efter dagens livstilssbehov”, säger Nina Akbari, COO och medgrundare.
”Beauty är en växande marknad och vi är väldigt glada över vårt partnerskap med Dashl. Vi ser att Dashl är unika i sitt erbjudande och kan bidra till att våra kunder får en än mer inspirerande, modern och personlig shoppingupplevelse”, säger Nanna Andersen, Head of CO:LAB, H&M-gruppen.
Utöver H&M CO:LAB och Cristina Stenbeck (Ameriana) har Dashl fått flera nya investerare däribland Pernilla Rönnberg, grundare av Estelle & Thild. Även de befintliga ägarna däribland Camilla Läckberg och Christina Saliba (Invest in Her), Peter Liljestrand (Camp Jarl), Lars Roth och Linda Hellqvist har gått in med ytterligare kapital.
Investeringarna bidrar till att ytterligare positionera bolaget i framkant genom en satsning på innovation och att bygga ut team och produktutveckling.
“Vi kommer att skala upp vår verksamhet ytterligare genom att investera i tech för att skapa en mer skräddarsydd upplevelse för kunden. Vi blir också ännu mer datadrivna i våra kundinsikter och tar nästa steg i personifiering både vad gäller tjänsteerbjudande och framtida produktförsäljning. Det möjliggör att vi kan kommunicera med kunden på ett sätt som traditionella salonger inte kan. Vi stärker även upp kompetensen i teamet då vi förbereder oss för en europeisk expansion nästa år”, säger Arbilina Nissan, VD och medgrundare.
“ Jag har varit övertygad kring Dashls starka affärsidé från uppstart och har fortsatt stort förtroende för entreprenörerna Arbilina Nissan och Nina Akbari. Därför valde vi att stärka upp med nytt kapital och öka vår ägarandel”, säger Peter Liljestrand som var en av de första investerarna i beauty tech-startupen genom sitt investmentbolag Camp Jarl.
Om Dashl
Dashl är en digital tjänst för alla dina skönhetsbehandlingar. Dashls anslutna stylister kan bokas till hemmet, kontoret, eller hotellrummet. För kunder på språng finns Dashl Beauty Bars i H&M:s butiker i Fältöversten, Västermalmsgallerian samt hos Ivyrevel i Gallerian där kunder kan droppa in för quick fixes. Boka skönhetsbehandlingar när du kan, där du kan, utan att behöva anpassa dig efter en salongs öppettider.
Genom tjänsten Dashl At Work erbjuds också regelbundna prenumerationer på skönhetsbehandlingar ute hos företag, kontorshotell och co-working spaces. Förra året förvärvade bolaget också en egen skönhetsutbildning, Makeup Academy by Dashl för att ta ett samlat grepp om talangförsörjning och kvalitetssäkring av stylisterna.
Läs mer på dashl.se