30 oktober 2020

Covid19 utökade åtgärder för allas säkerhet

Kära kunder! Vi är måna om att du som kund hos oss ska kunna känna dig trygg hos oss. Ert förtroende för oss är av oerhörd vikt. Därför vill vi informera er om de åtgärder som vidtas under de rådande omständigheterna för er fortsatta trygghet vid besök hos oss.

Hur ser era öppettider ut?
Just nu har vi öppet som vanligt. Både vi samt våra retailpartners såsom H&M, Gina Tricot och MQ MARQET följer noga utvecklingen i realtid och tar myndigheternas rekommendationer på största allvar.

Vad gör ni för att minska smittspridning?
Våra kunders och personals säkerhet är vår högsta prioritet och vi följer noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer.

Detta gör vi: 

  • Vi har utökade rutiner för städning av samtliga miljöer. 
  • Alla ytor såsom behandlingsplatser, dörrhandtag, kortterminal etc. tvättas med desinfektionsmedel återkommande varje dag 
  • Alla verktyg rengörs noga mellan kunder
  • Plexiglas på plats mellan kund och stylist på alla nagelstationer. 
  • Alla stylister bär munskydd
  • Alla stylister bär engångshandskar som byts ut mellan varje kund. 
  • Alla behandlingar påbörjas med desinfektion av kundens händer. 

Vi uppmanar alla, kunder såsom anställda, som uppvisar symptom på infektion (feber, ont i halsen, hosta) även om de är lindriga, att stanna hemma till dess att de är symptomfria. Därför kan det hända att vi ringer dig med kort varsel och ändrar din bokade tid. Vi ber er komma själva till ert besök om möjligt. Familj och vänner får gärna vänta utanför. Det för att hålla nere antalet personer som rör sig i beauty baren samtidigt.

Vad gör era medarbetare på plats?
Handsprit finns tillgängligt i hela salongen. Det finns även på allas egna arbetsvagnar och bord  och används regelbundet av samtlig personal. Framförallt är vi extremt noga med våra medarbetares hälsa och vi har noga rutiner om att man stannar hemma vid minsta tecken på sjukdom.

Hur ser avbokningspolicyn ut?
Utökade avbokningsregler: Vi utökar tillfälligt vår standard 24 timmars avbokningspolicy. Nu kan du till och med 4 timmar innan din behandling avboka din tid och få pengar tillgodo på ditt Dashl konto om du avbokar pga sjukdom. För att göra detta efter 24 timmar har passerat: logga in på Din profil och klicka avboka på behandlingen du vill avboka, kontakta sedan oss i chatten för att få pengarna som tillgodo. Vi ber dig att avboka i så god tid som möjligt så vi får chansen att välkomna en annan kund samt minska risken för förlorade intäkter.

Behöver du avboka av andra orsaker gäller vår standard 24 timmars avbokningspolicy där vi debiterar for uteblivet besök.  

I vilket läge ska jag undvika att besöka er?
Vi uppmanar alla, kunder såsom anställda, som uppvisar symptom på infektion (feber, ont i halsen, hosta) även om de är lindriga att stanna hemma till dess att de är symptomfria. Därför kan det hända att vi ringer dig med kort varsel och ändrar din bokade tid. Vi ber er komma själva till ert besök om möjligt. Familj och vänner får gärna vänta utanför. Det för att hålla nere antalet personer som rör sig i beauty baren samtidigt.


På samma sätt som vi tar vårt ansvar på plats ber vi dig som kund att ta ditt ansvar genom att:

  • Inte besöka oss om du nyligen varit i kontakt med någon som har konstaterad smitta av Coronavirus, Covid-19.
  • Stanna hemma om du är sjuk med allmän sjukdomskänsla, hosta, feber eller förkylning.

Dela

Tillbaka till Dashl Edit

chevron_left