30 oktober 2020

Covid19 utökade åtgärder för allas säkerhet

Uppdaterad: 10 januari 2021

Kära kunder! Vi är måna om att du som kund hos oss ska kunna känna dig trygg hos oss. Ert förtroende för oss är av oerhörd vikt. Därför vill vi informera er om de åtgärder som vidtas under de rådande omständigheterna för er fortsatta trygghet vid besök hos oss.

Hur ser era öppettider ut?
Just nu har vi öppet som vanligt. Både vi samt våra retailpartners såsom H&M och MQ MARQET följer noga utvecklingen i realtid och tar myndigheternas rekommendationer.

Vad gör ni för att minska smittspridning?
Våra kunders och personals säkerhet är vår högsta prioritet och vi följer noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer.

Detta gör vi: 

  • Vi har utökade rutiner för städning av samtliga miljöer. 
  • Alla ytor såsom behandlingsplatser, dörrhandtag, kortterminal etc. tvättas med desinfektionsmedel återkommande varje dag 
  • Alla verktyg och behandlingsbord rengörs noga mellan kunder
  • Plexiglas på plats mellan kund och stylist på alla nagelstationer. 
  • Alla stylister bär munskydd under samtliga behandlingar.   
  • Alla stylister bär engångshandskar som byts ut mellan varje kund. 
  • Alla behandlingar påbörjas med desinfektion av kundens händer. 

Vi uppmanar alla, kunder såsom anställda, som uppvisar symptom på infektion (feber, ont i halsen, hosta) även om de är lindriga, att stanna hemma till dess att de är symptomfria. Därför kan det hända att vi ringer dig med kort varsel och ändrar din bokade tid. Vi ber er komma själva till ert besök om möjligt. Familj och vänner får gärna vänta utanför. Det för att hålla nere antalet personer som rör sig i beauty baren samtidigt.

Vad gör era medarbetare på plats?
Handsprit finns tillgängligt i hela salongen. Det finns även på allas egna arbetsvagnar och bord  och används regelbundet av samtlig personal. Framförallt är vi extremt noga med våra medarbetares hälsa och vi har noga rutiner om att man stannar hemma vid minsta tecken på sjukdom.

Hur ser avbokningspolicyn ut?
Logga in på ditt konto och klicka in dig på ‘bokningar’. Där kan du enkelt boka om eller boka av din tid och även ändra din behandling. Observera att vi har en 24h avbokningspolicy. Avbokning eller ändring skall ske senast 24h innan den inbokade behandlingen. Vid bröllop/paketbokningar gäller 14 dagars avbokningspolicy.

Tillfälliga regler: Om du misstänker att du drabbats av en Covid-19 infektion kan du tillfälligt ändra din bokning minst 12 timmar innan din behandling kostnadsfritt. Avbokningar och ombokningar tas ENDAST emot via: Mail till roxana@dashl.se eller skriv direkt på chatten på dashl.se
Om du inte kontaktar oss minst 12 timmar innan kommer du ändå att debiteras/faktureras hela beloppet. (Obs! Vid bröllop & gruppbokningar gäller fortsatt 14 dagar)

I vilket läge ska jag undvika att besöka er?
Vi uppmanar alla, kunder såsom anställda, som uppvisar symptom på infektion (feber, ont i halsen, hosta) även om de är lindriga att stanna hemma till dess att de är symptomfria. Därför kan det hända att vi ringer dig med kort varsel och ändrar din bokade tid. Vi ber er komma själva till ert besök om möjligt. Familj och vänner får gärna vänta utanför. Det för att hålla nere antalet personer som rör sig i beauty baren samtidigt.


På samma sätt som vi tar vårt ansvar på plats ber vi dig som kund att ta ditt ansvar genom att:

  • Inte besöka oss om du nyligen varit i kontakt med någon som har konstaterad smitta av Coronavirus, Covid-19.
  • Stanna hemma om du är sjuk med allmän sjukdomskänsla, hosta, feber eller förkylning.